İletişim Fakültesi
Türkiye'de iletişimin önü ekolü olan İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi üç bölümden oluşmaktadır:
• Gazetecilik
• Radyo, Televizyon ve Sinema
• Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Gazetecilik Bölümü, mesleki standartların ve çalışan niteliğinin yükselmesine odaklı eğitim programı uygulamaktadır. Bölümde geleneksel medyanın yazılı mecraları olan gazete ve dergilerin yanı sıra yeni medyanın en önemli mecralarından olan internet gazeteciliği alanında çalışacak profesyonellerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Fakülte bünyesinde öğrencilerimiz tarafından hazırlanan İLETİM-İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetesi, derslerde verilen kuramsal bilgilerin uygulamada hayata geçirilmesi ve öğrencilerin deneyim kazanması açısından önem taşımaktadır.
Oluşturulan havuz sistemi aracılığıyla, eğitim – öğretim yaşamları süresince özgün ve yaratıcı dijital içerikler üretebilecek ve yönetebilecek; dünyayı, gündemi analiz edecek bilimsel ve uygulamalı bir eğitim sisteminin içinde yetişecekleri ve her şeyden önemlisi, bölüm sınırlarının olabildiğince esnek hale geldiği tam donanımlı iletişimciler yetiştirmeye çalışılmakta; öğrenciler tüm bölümlerden uzmanlaşmak istedikleri alan ve alt alanlarda ders seçimi yaparak spesifik kariyer planlamalarını gerçekleştirebilmektedir.
Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü'nün öğrencilerine kazandırmayı amaçladığı temel yetenekler aşağıda belirtildiği şekilde özetlenebilmektedir:
Radyo, televizyon ve sinema alanının ilişkili olduğu kavramları değerlendirebilme ve diğer disiplinlerle bağlantılarını kurabilme,
Radyo, televizyon ve sinema metinleri inşa edebilme, görüntüleme ve yayınlama ekipmanlarını kullanabilme,
Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo televizyon sinema alanı arasındaki ilişkiyi kurabilme ve derinlemesine kavrayabilme,
Kuramsal ve uygulamalı olarak bir bilimsel araştırmanın nasıl yapılması gerektiğini kurgulayabilme,
Yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde sanatsal, siyasal, ekonomik, kültürel ve toplumsal yapıların dinamiklerine ve bu dinamiklerin kavranmasına yönelik bilgiye sahip olabilme.
21. yüzyılda Radyo, Televizyon ve Sinema alanı dijitalleşme süreci ile yeni araç ve mekanlarda varlığını sürdürmektedir. Bu bağlamda dijital alanlar, tüm medya içerik üreticilerine ve kullanıcılarına yeni imkanlar sunmaktadır. Geleneksel medya anlayışının değişimi sonucunda Fakültemiz programlarında da yenilikçi yaklaşımlar içeren derslere ve uygulamalara yer verilmeye başlanmıştır. Sosyal medya mecralarının hayatın her alanına sirayet ederek gündemi belirlemesi sebebiyle geleneksel medyayı da göz ardı etmeden bugüne ve hatta geleceğe de ışık tutan bir eğitim müfredatının belirlenmesine dikkat edilmektedir. Bu doğrultuda var olan eğitim müfredatı, öğrencilerin ve sektörün ihtiyaçları çerçevesinde düzenli aralıklarla gözden geçirilmektedir.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü'nün öğrencilerine kazandırmayı amaçladığı temel yetenekler aşağıda belirtildiği şekilde özetlenebilmektedir:
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplini ve ilişkili olduğu disiplinlere ilişkin kuramsal bilgi donanımı, alana özgü araştırma yöntem ve teknikleri kullanabilme ve bilimsel veri elde etme becerisi,
İletişim alanındaki yasal düzenleme ve işlemleri kavrama,
Disiplinlerarası araştırma ve bilgi birikimi sağlama,
Eleştirel bakış açısı kazanabilme,
Özgün çalışmalar ortaya koyabilme, mesleki etik konusunda duyarlılık kazanma.
Bu amaçlar neticesinde ise aşağıda belirtilen hedeflere ulaşılması amaçlanmaktadır:
• Kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile toplumsal olgu ve olayları çok boyutlu olarak düşünebilir.
• Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanabilme becerisine sahip olur.
• Diğer disiplinler ile iletişim alanı içindeki etkileşimi değerlendirebilir.
• Yorum ve eleştiri becerisini kullanır.
• Sektörel değişim ve gelişime ayak uydurabilir.
• Alanında çalışmaya başlamadan önce gerekli donanımı kazanır.
.
Türkiye’nin İlk İletişim Fakültesi
ARWU Standartlarında Her Yıl Güncellenen Müfredat
Erasmus, Mevlana ve Farabi Değişim Programları
Çift Anadal, Yan Dal Eğitim İmkânı
Uygulama Birimlerinde Staj İmkânı: •İletim Gazetesi •İÜWEBTV •Radyo İletişim •Ajans İstanbul İletişim •İletişim Fakültesi Stüdyoları
Sektörle Yakın İş Birliği
Söyleşiler, Konferanslar, Paneller, Sempozyumlar
Film Gösterimleri
Medya Atölyeleri
Tarihi Yarımada’da Merkezi Kampüs
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi her yıl çok sayıda atölye çalışması, söyleşi, panel ve konferans düzenleyerek öğrencilerinin gelişimine katkı sunmaktadır.
İstanbul Üniversitesi Fotoğraf Kulübü
Üniversite öğrencilerine fotoğraf ile ilgili bilgi aktarımı ve sosyal farkındalık bilinci oluşturma amacı ile 2017 yılında İletişim Fakültesine bağlı olarak kurulmuştur. Sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanan kulübün Instagram üzerinden yaklaşık 20.000 takipçisi bulunmaktadır.
Kulüp etkinlikleri kapsamında;
• 2018 yılında Öğrencilerin Gözüyle İstanbul Üniversitesi Fotoğraf Sergisi,
• 2019 yılında Gençlik ve Spor Bakanlığı destekli "Benim Objektifim Projesi" kapsamında Kapadokya ve Bolu gezileri ile Ercan Arslan, Mustafa Seven, Coşkun Aral, Timur Akkurt ve Serhan Serter gibi alanında profesyonel fotoğrafçılarla söyleşiler,
• İstanbul Üniversitesi Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı sponsorluğunda ilk üçe fotoğraf makinesi ve çeşitli ödüllerin olduğu "Karelerle İstanbul Üniversitesi Fotoğraf Yarışması
• 2020 yılında sponsor desteği yeni üyelerimizle Bolu-Abant fotoğraf gezisi ve İstanbul içinde birçok gezi düzenlenmiştir.
Dijital İletişim Kulübü
Dijital İletişim Kulübü, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi bünyesinde kuruldu. Sektörle öğrencileri buluşturan, okuldaki eğitimin yanında destekleyici eğitim faaliyetleri ve programlar yapmayı amaçlayan bir kulüptür.
Baş döndürücü hızda değişen teknolojik gelişmeler, beraberinde sürekli güncel olanı takip etme zorunluluğunu getirdi. İletişim öğrencileri günceli yalnızca takip etmek değil, bu güncelliğe ayak uyduracak yetenekleri geliştirmek, ihtiyaç duyulan kazanımları edinmek mecburiyetindedir. Dijital İletişim Kulübü akademik gelenek ile sektör dinamikleri arasındaki ilişkiyi geliştirmeyi ve öğrencilere bu sürece dahil etmeyi amaçlıyor.
Kulübün çalışmaları aşağıdaki adreslerden takip edilebilir:
Instagram: @istanbuldijitaliletisim
Twitter: @istanbuldijital3
• 31. TGC Aydın Doğan Genç İletişimciler Yarışması Belgesel Kategorisi İkincilik Ödülü
• Genç Yaratıcı Festivali Reklam Yarışması İkincilik Ödülü
• Bizz@Kampüs Yarışması İlk 10 Başarısı (1556 Takım Arasında)
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi akademisyenleri ulusal ve uluslararası projelerde yürütücü, danışman, araştırmacı olarak yer almaktadır. Söz konusu projelerde lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri bursiyer/araştırmacı olarak yer alıyor ve akademik geleneğe hakim olarak gelişimini sürdürüyor.
Dr. Öğr. Üyesi Yüksel Balaban
yukselbalaban@istanbul.edu.tr
Gazetecilik Bölümü;
Arş. Gör. Dr. Ahmet Kadri Kurşun
ahmetkursun@gmail.com
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü;
Öğr. Gör. Fatih Özkoyuncu
f_ozkoyuncu@yahoo.com
Arş. Gör. Dr. Oğuz Kuş
oguz.kus@istanbul.edu.tr