İletişim Fakültesi
- Tanıtım Sayfası
- Fakülte Tarihçesi
- Akademik Kadro
- Bölümlerin Tanıtımı
- Bölüm Başkanlarımız İletişim Fakültesi'ni Anlatıyor
- Bölüm Hocalarımız İletişim Fakültesi'ni Anlatıyor
- Fakültemizin Ayırt Edici Özellikleri
- Fakülte Kulüpleri, Sosyal ve Kültürel Faaliyetler
- Öğrencilerimiz ve Mezunlarımız İletişim Fakültesi'ni Anlatıyor
- Bilimsel Projeler
- Ödüller ve Başarılar
- Broşür
- İletişim
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM FAKÜLTESİ'NİN TARİHÇESİ
Demokratik rejimin hüküm sürdüğü ülkelerde basının vazgeçilmezliği herkesçe kabul gören bir olgudur. Kamuoyunun eksiksiz, tarafsız ve tamamıyla doğru olarak bilgilendirilmesi, gücünü vatandaşlarının iradesinden alan bir hukuk devletinde halkın siyasi-toplumsal tercihlerini sağlıklı olarak kullanabilmesi açısından son derece büyük bir önem arz etmektedir. İşte bunun bilincinde olan İstanbul Gazeteciler Cemiyeti, 1947 yılında İstanbul Üniversitesi Senatosu’na başvurarak, gazetecilik eğitimi veren bir yüksek öğrenim kurumunun faaliyete geçmesini istemiştir. Amaç, ülkenin yaşamında önemli payı olan gazetecilerin bilimsel temellere dayalı, çağdaş bir eğitim ortamından geçerek yetişmeleridir.
Bu düşünceden hareketle Gazetecilik Enstitüsünün kuruluşuna öncülük eden Gazeteciler Cemiyeti Kurucu Başkanı Sedat Simavi, aşağıdaki yazıyı hazırlamış ve bunu İstanbul Üniversitesi Rektörü Ord. Prof. Dr. Sıddık Sami Onar’a sunmuştur. Yazıyı aşağıda aynen aktarıyoruz:
Enstitünün Kuruluşu ve Amaçları
Enstitünün İlk Yönetim Kurulu Üyeleri ve Ders Programı
Gazetecilik Enstitüsü’nün kurulduğu yıldaki İdare Heyeti, İstanbul Üniversitesi’nin öğretim üyeleri arasından seçilen bir müdürle, İktisat Fakültesi profesör ve doçentleri arasından seçilen ve dört üyeden oluşmuştu. Müdürlüğünü Ord. Prof. Dr. Şükrü Baban’ın yaptığı ve diğer üyelerinin de Prof. Dr. Hıfzı Timur, Prof. Dr. Refii Ş. Suvla, Prof. Dr. Besim Darkot, Prof. Dr. Hazım Atıf Kuyucak olduğu İdare Heyetinin ilk toplantısı 10 Ağustos 1950 Perşembe günü saat 15.00’te Enstitü Müdürlüğü odasında gerçekleşmişti.
Enstitünün tedrisat ve araştırma programı, gazetecilik mesleğinin ihtiyaçları göz önünde tutulmak suretiyle İdare Heyeti tarafından hazırlanmakta ve her yıl haziran ayı içinde İktisat Fakültesi Profesörler Meclisi’ne sunulmaktaydı. Enstitü İdare Heyeti, tedrisat programına ek olarak konferanslar da düzenleyebilmekteydi. Enstitünün öğretim üyeleri üniversite mensuplarıyla gazetecilik sahası ile basın konularında bilgi ve uzmanlıkları ile tanınmış kimseler arasından seçilmekteydi. Bunun yanı sıra, Enstitü İdare Heyetince, yurt dışındaki üniversitelerdeki veya meslekle ilgili kuruluşlarda uzmanlıklarıyla tanınmış kişilerin de ders vermeleri için çağrılması söz konusu olabiliyordu.
İdare Heyeti, adı geçen raporda, Enstitü Yönetmeliğinin Batı’daki benzer enstitülerin yönetmelikleri göz önünde tutularak hazırlanmış olduğunu ancak bunun tatbiki için gerekli maddi imkanlar sağlanamamış olmasından dolayı iki yıllık süre içinde çeşitli zorluklarla karşılaşıldığından bahsediliyordu.
Bu maddi imkansızlık nedeniyle Enstitü’de idari işleri yerine getirmekle yükümlü tek bir memurun bulundurulması ve bu memurun 670 öğrencisi bulunan Enstitünün tüm günlük idare işlerini, kayıt ve yazışmalarını, imtihanların hazırlıklarını yapmak gibi işleri tek başına yürütmek zorunda kalması dolayısıyla da tüm bu işlere yetişememesinden ötürü Enstitü İdare Heyeti’nin Enstitünün idari işlerini bizzat kendilerinin yapmak zorunda kalmasından, İktisat Fakültesi Dekanlığı’na ikinci bir memur talebinde bulundukları halde bu taleplerinin karşılanmamış olmasından yakınılıyordu.
21 Ağustos 1952 tarihli bu rapora göre, Enstitü İdare Heyeti’nin maddi imkansızlıklar nedeniyle karşı karşıya bulunduğu bir diğer zorluk da Enstitü’de mesleki dersleri verecek kimselerin bulunmasında yaşanmıştır. Türk gazetecilik seviyesini, medeni gazetecilik seviyesine doğru yükseltmek amacıyla kurulan Enstitüde Umumi Gazetecilik Tarihi, Halk Efkârı Psikolojisi, Arşiv ve Dosya Tertip Sanatı gibi meslek derslerini okutacak kimselerin bulunmasında oldukça ciddi güçlükler yaşanmış ve kurulduğu tarihten itibaren bu ve diğer tüm meslek derslerinin sorumluluğu Burhan Felek, Cevat Fehmi Başkut, Şevket Rado ve Enis Tahsin Til’in omuzlarına binmiştir. Başka pek çok isme çağrı yapılmışsa da teklif edilen ders ücretlerini yetersiz bulan bu kimseler Enstitü’de ders vermeyi kabul etmemiştir. İki yıl boyunca, adı geçen isimlerin fedakarlığıyla yürütülen dersler, son derece düşük bir ücret karşılığı görev yapan bu hocaların, ücretlerin artırılmaması durumunda daha fazla hizmet veremeyeceklerini bildirmiş olması karşısında aksama tehlikesiyle karşı karşıya kalmıştır.
Bu güç koşullar altında eğitim vermeye çalışan genç Enstitü, bu ve bunun gibi olumsuzluklara rağmen öğrencilerine muntazam bir eğitim vermeye gayret etmiş ve bu ilk kuruluş evresini elden geldiğince iyi bir yönetimle bir sonraki İdare Heyeti’ne devretmiştir. Yeni gelen yönetim de ilk iş olarak ellerindeki mevcut öğretim elemanlarını kaybetmemek maksadıyla ders saati ücretlerinin artırılması için İktisat Fakültesi Dekanlığı’na müracaatta bulunmuş ve bunun sonucunda 10 TL. olan ders ücretleri 20 TL.’ye çıkarılmıştır.
1950-1951 öğretim yılında toplam öğretim süresi dört sömestre olmak şartıyla ilk öğrencilerini kabul eden ve 1952 yılında ilk mezunlarını veren Gazetecilik Enstitüsü öğrencileri ve mezunları da bazı sorunlarla karşılaşmış, ve ilk birkaç sene, üniversitenin diğer bölümlerinde kayıtlı öğrenciler veya mezunlarla aynı statüde tutulmamanın sıkıntısını yaşamıştır. Enstitü mezunlarının, iki yıllık eğitimleri sonucu almaya hak kazandıkları Gazetecilik Enstitüsü Bitirme Belgesi’nin, diploma niteliğine sahip olmaması, kendilerinin yüksek tahsil derecesinin tanınmaması ve bu durumun düzeltilmesi maksadıyla İstanbul Üniversitesi Rektörlüğü’ne yaptıkları başvurular, Enstitü İdare Heyetince Enstitü Yönetmeliğinin 19. maddesi gerekçe gösterilerek geri çevrilmiştir. Ancak sıklıkla yapılan başvuruları dikkate alan Enstitü İdare Heyeti, mezunlarının ve öğrencilerinin mağduriyetini önlemek amacıyla Enstitü Yönetmeliği’nde yapılması gereken değişiklikler arasına verilen mezuniyet belgesinin sertifika veya diploma olarak adlandırılmasına yönelik talebini İktisat Fakültesi Dekanlığı’na iletmiştir.
Gazetecilik Enstitüsü’nce İktisat Fakültesi Dekanlığı’na verilen 22 Mayıs 1954 tarihli bir yazıyla, ’Bitirme Belgesi’ tabirinin, orta öğretimde iki yıl üst üste kalan öğrencilere verilen bir belge olarak halk diline kadar inmiş bir tabir olduğu ve başarısızlık ile aynı anlama geldiği vurgulanarak, Yönetmeliğin 19. maddesinde yer alan ’Bitirme Belgesi’ tabirinin yerine ’Diploma’ kelimesi teklif olunmuştur. Enstitü’nün yapmış olduğu teklifi inceleyen İktisat Fakültesi Dekanlığı, Yönetmelikte yapılması önerilen değişiklikleri kabul etmiş ve bu değişiklikler 29 Kasım 1954 tarih ve 8.865 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır. Buna göre; ’Enstitü’ye devam eden öğrenciler, üniversite öğrencilerine mahsus hiçbir haktan faydalanamaz’ ibaresi kaldırılarak “bitirme belgesi” tabirinin yerine de “sertifika” ibaresi kabul olunmuştur.
Eğitim süresi üç yıl oluyor
Enstitünün kurulduğu yıl umut edilen başarılar ile titizlikle yürütülmekte olan çalışmalar, yönetici ve öğrenci kadrosuyla gerçek hedefini bulmuş, 1967-68 ders yılından itibaren eğitim süresi üç yıla çıkarılmıştır. 1967 yılında Enstitünün yönetmeliğinde yapılan bir değişiklik ile "enstitünün amaçları arasında, basın, radyo, televizyon, ilancılık ve halkla münasebetler alanlarına giren konularda ilmi, mesleki öğretim ve araştırma yapmak" yer almıştır. Aynı yıl ders programında halkla münasebetler ve propaganda dersi, ilancılık ve reklamcılık dersleri ile radyo televizyon işletmeciliği derslerine yer verilmiştir. Bu tarihte Yönetmelikte yapılan yeni bir düzenlemeyle Enstitü öğretimine devam eden ve sınavlarında başarılı olanlara, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi tarafından “Gazetecilik Enstitüsü Diploması” verilmeye başlanmıştır.
Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Enstitüsü oluyoruz
Enstitüden Yüksekokula
Yüksekokul, 1983-84 eğitim öğretim yılı başında üç katlı yeni binaya taşınmıştır. Aynı öğretim yılında basın-yayın alanında “Doktora” öğretimine de başlanmış, böylelikle kendi öğretim elemanlarını yetiştirme olanağına sahip olunarak yüksekokula 5 araştırma görevlisi alınmıştır. 1983-84 öğretim yılı son derece önemli gelişmelere sahne olmuş ve aynı yıl içinde “Türkiye’de Yabancı Dilde Basın” konulu uluslararası bir sempozyum düzenlenmiştir. Düzenlenen bu sempozyum kendi alanında ilk bilimsel toplantı olma özelliğini taşımaktadır. Bu dönemde ders veren hocalarımız arasında, Oktay Verel, Doğan Heper, Doğan Koloğlu, Oktay Kurtböke gibi isimler bulunmaktadır.
Yüksekokul’da öğretim 1989 yılına kadar “Gazetecilik ve Halkla İlişkiler” ve “Radyo Televizyon” adı altında iki bölümde yapılırken 1989 yılından itibaren Gazetecilik ve Halkla İlişkiler bölümleri birbirinden bağımsız bölümler haline getirilerek, öğretim “Gazetecilik”, “Tanıtım ve Halkla İlişkiler”, “Radyo Televizyon” adı altında üç bölümde yapılmaya başlandı. Öğretim, dersler ve uygulamalı çalışmalar şeklinde gerçekleşiyordu. Derslerin amacı, kuramsal ve uygulamalı bilgilerin bilimsel çerçevede çağdaş araç ve gereçlerden de yararlanılarak anlatılması, açıklanması ve öğretilmesiyken uygulamalı çalışmaların amacı ise, basın-yayın alanı içerisine giren faaliyetlerin uygulanmasının ve gerçekleştirilmesinin sağlanmasıydı. Bu çalışmalar öğrencilerin aldığı kuramsal bilgilerin mesleki alanda kullanılması yeteneğinin sağlanması amacıyla yürütülürdü.
Enstitü’den yüksekokula geçildikten sonra gelişmeler birbirini takip etmiştir. Okul bünyesinde profesyonel bakış ve amatör ruhla uygulamalı dergicilik eğitimi vermek amacıyla, Ekim 1989 tarihinde 4.Boyut Dergisi yayınlanmaya başlarken, Mayıs 1991’de Akademik Medya ve Kamuoyu Araştırmaları Grubu (Akademedya), Ekim 1991 tarihinde ise öğrencilere reklamcılık alanında kurumsal eğitim vermek amacıyla Reklam Grubu kurulmuştur.
Fakülte oluyoruz
Önceleri İÜ Rektörlüğü’ne bağlı olan Basımevi ve Film Merkezi 1992 yılında Basın Yayın Yüksekokulu’nun fakülte olması üzerine İletişim Fakültesi’nin bünyesine alınır. Ders kitapları, fakültelerin süreli yayınları ve İletişim Fakültesi’nin bünyesinde çıkarılan İletim, 4. Boyut, Kaleidoskop ve Sinema Yazıları gibi yayınlar bu merkezde basılır.
| |
Hukuk Fakültesi’nin iki numaralı dershanesinde başlayan Gazetecilik Enstitüsü’ndeki yolculuk, bugün İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi'nin 12 Nisan 2024'te taşındığı yeni, modern binasında devam etmektedir.
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi bugün; Gazetecilik, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü olmak üzere, üç ayrı dalda lisans, yüksek lisans ve doktora eğitimi vermektedir. İletişim Fakültesi bu alanlardaki araştırma, çalışma ve eğitim etkinliklerini kadrolu öğretim üyelerinin ve diğer üniversite öğretim üyelerinin yanı sıra, başarılı basın çalışanları, halkla ilişkiler uzmanları, deneyimli radyo-televizyoncular ve seçkin sinemacılar ile birlikte sürdürmektedir. Böylelikle arzulanan üniversite ve alan işbirliği sağlanmakta, kuram ve uygulama birleştirilebilmektedir.
Fakültemizde isteğe bağlı olarak, kontenjan dahilinde, bir yıl süreyle yabancı dil hazırlık eğitimi verilmektedir.
Öğrencilerimizin her yıl aldıkları kendi alanlarına yönelik zorunlu branş dersleri yanında fakültemizdeki diğer bölümlerden seçmeli olarak alabilecekleri çeşitli dersleri de bulunmaktadır. İletişim Fakültesi mezunları, günümüz toplum yapısında en çok gereksinim duyulan çekirdek kadroyu ve vasıflı elemanları oluşturduklarından, iş olanakları açısından zengin, ulusal ve uluslararası güncellik açısından da seçkin bir mesleğe adım atmaktadırlar. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde daha iyi eğitim vermek, alanlarında başarılı akademisyenler yetiştirmek amacıyla sürekli bir yeniden yapılanma mevcuttur. Bu yapılanma doğrultusunda öğrencilerin nasıl bir eğitim istedikleri araştırılmakta ve alınan sonuçlar dönemsel olarak değerlendirilmektedir.
Türkiye'de iletişimin önü ekolü olan İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi üç bölümden oluşmaktadır:
• Gazetecilik
• Radyo, Televizyon ve Sinema
• Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Gazetecilik Bölümü
Gazetecilik Bölümü, mesleki standartların ve çalışan niteliğinin yükselmesine odaklı eğitim programı uygulamaktadır. Bölümde geleneksel medyanın yazılı mecraları olan gazete ve dergilerin yanı sıra yeni medyanın en önemli mecralarından olan internet gazeteciliği alanında çalışacak profesyonellerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Fakülte bünyesinde öğrencilerimiz tarafından hazırlanan İLETİM-İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetesi, derslerde verilen kuramsal bilgilerin uygulamada hayata geçirilmesi ve öğrencilerin deneyim kazanması açısından önem taşımaktadır.
Oluşturulan havuz sistemi aracılığıyla, eğitim – öğretim yaşamları süresince özgün ve yaratıcı dijital içerikler üretebilecek ve yönetebilecek; dünyayı, gündemi analiz edecek bilimsel ve uygulamalı bir eğitim sisteminin içinde yetişecekleri ve her şeyden önemlisi, bölüm sınırlarının olabildiğince esnek hale geldiği tam donanımlı iletişimciler yetiştirmeye çalışılmakta; öğrenciler tüm bölümlerden uzmanlaşmak istedikleri alan ve alt alanlarda ders seçimi yaparak spesifik kariyer planlamalarını gerçekleştirebilmektedir.
Radyo, Televizyon ve Sinema
Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü'nün öğrencilerine kazandırmayı amaçladığı temel yetenekler aşağıda belirtildiği şekilde özetlenebilmektedir:
Radyo, televizyon ve sinema alanının ilişkili olduğu kavramları değerlendirebilme ve diğer disiplinlerle bağlantılarını kurabilme,
Radyo, televizyon ve sinema metinleri inşa edebilme, görüntüleme ve yayınlama ekipmanlarını kullanabilme,
Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo televizyon sinema alanı arasındaki ilişkiyi kurabilme ve derinlemesine kavrayabilme,
Kuramsal ve uygulamalı olarak bir bilimsel araştırmanın nasıl yapılması gerektiğini kurgulayabilme,
Yerel, ulusal ve uluslararası düzeyde sanatsal, siyasal, ekonomik, kültürel ve toplumsal yapıların dinamiklerine ve bu dinamiklerin kavranmasına yönelik bilgiye sahip olabilme.
21. yüzyılda Radyo, Televizyon ve Sinema alanı dijitalleşme süreci ile yeni araç ve mekanlarda varlığını sürdürmektedir. Bu bağlamda dijital alanlar, tüm medya içerik üreticilerine ve kullanıcılarına yeni imkanlar sunmaktadır. Geleneksel medya anlayışının değişimi sonucunda Fakültemiz programlarında da yenilikçi yaklaşımlar içeren derslere ve uygulamalara yer verilmeye başlanmıştır. Sosyal medya mecralarının hayatın her alanına sirayet ederek gündemi belirlemesi sebebiyle geleneksel medyayı da göz ardı etmeden bugüne ve hatta geleceğe de ışık tutan bir eğitim müfredatının belirlenmesine dikkat edilmektedir. Bu doğrultuda var olan eğitim müfredatı, öğrencilerin ve sektörün ihtiyaçları çerçevesinde düzenli aralıklarla gözden geçirilmektedir.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü'nün öğrencilerine kazandırmayı amaçladığı temel yetenekler aşağıda belirtildiği şekilde özetlenebilmektedir:
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplini ve ilişkili olduğu disiplinlere ilişkin kuramsal bilgi donanımı, alana özgü araştırma yöntem ve teknikleri kullanabilme ve bilimsel veri elde etme becerisi,
İletişim alanındaki yasal düzenleme ve işlemleri kavrama,
Disiplinlerarası araştırma ve bilgi birikimi sağlama,
Eleştirel bakış açısı kazanabilme,
Özgün çalışmalar ortaya koyabilme, mesleki etik konusunda duyarlılık kazanma.
Bu amaçlar neticesinde ise öğrencilerin aşağıda belirtilen hedeflere ulaşılması amaçlanmaktadır:
• Kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile toplumsal olgu ve olayları çok boyutlu olarak düşünebilir.
• Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanabilme becerisine sahip olur.
• Diğer disiplinler ile iletişim alanı içindeki etkileşimi değerlendirebilir.
• Yorum ve eleştiri becerisini kullanır.
• Sektörel değişim ve gelişime ayak uydurabilir.
• Alanında çalışmaya başlamadan önce gerekli donanımı kazanır.
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü öğrencileri bölümden mezun olduktan sonra Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Kişilerarası İletişim, Kurumsal İletişim, Yeni Medya ve İletişim Yönetimi, Reklamcılık gibi çeşitli yüksek lisans programları ile Halkla İlişkiler ve Tanıtım doktora programında lisansüstü eğitimlerine devam etme olanağına da sahip.
- Türkiye’nin İlk İletişim Fakültesi
- ARWU Standartlarında Her Yıl Güncellenen Müfredat
- Öğrenci Değişim Programları
- Çift Anadal, Yan Dal Eğitim İmkânı
- Uygulama Birimlerinde Staj İmkânı: •İletim Gazetesi •İÜWEBTV •Radyo İletişim •Ajans İstanbul İletişim •İletişim Fakültesi Stüdyoları
- Sektörle Yakın İş Birliği
- Söyleşiler, Konferanslar, Paneller, Sempozyumlar
- Film Gösterimleri
- Medya Atölyeleri
- Yeni Akıllı ve Yeşil Bina
- Çağdaş Teknolojik İmkanlar (Akıllı Amfi Sistemleri, Cep Sineması Atölyesi, Sanal Gerçeklik Laboratuvarı -yapım aşamasında- vb.)
- Tarihi Yarımada’da Merkezi Kampüs
• 2018 yılında Öğrencilerin Gözüyle İstanbul Üniversitesi Fotoğraf Sergisi,
• 2019 yılında Gençlik ve Spor Bakanlığı destekli "Benim Objektifim Projesi" kapsamında Kapadokya ve Bolu gezileri ile Ercan Arslan, Mustafa Seven, Coşkun Aral, Timur Akkurt ve Serhan Serter gibi alanında profesyonel fotoğrafçılarla söyleşiler,
• İstanbul Üniversitesi Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı sponsorluğunda ilk üçe fotoğraf makinesi ve çeşitli ödüllerin olduğu "Karelerle İstanbul Üniversitesi Fotoğraf Yarışması
Film Yapım Kulübü
Film Yapım Kulübü, İstanbul Üniversitesi öğrencileri ile birlikte kısa filmler, belgeseller ve programlar üretiyor. Bu projeleri hayata geçirirken öğrencileri sektöre hazırlamak ve işi tamamen gerçek boyutta göstermek ve deneyim sahibi olmasını sağlamayı amaçlıyor.
TV Haberciliği ve Programcılığı Kulübü
Türkiye televizyon haberciliği ve programcılık tarihine adını yazdırmış çok sayıda haberci, gazeteci ve programcı yetiştiren İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi yeni medya çağının gerekliliklerine uyum sağlayarak sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli insan gücünün yetişmesine katkı sağlamayı sürdürüyor. TV Haberciliği ve Programcılığı Kulübü'nün çıkış noktası olan bu vizyon ışığında habercilik ve programcılık donanımına yönelik atölye çalışmaları yapmak, sektörün önde gelen isimlerinin konuşmacı olarak katılacağı bilgilendirici söyleşiler düzenlemek, Fakülte öğrencilerinin kişisel, mesleki ve akademik gelişimine katkı sağlamak kulübün başlıca amaçları arasındadır.
Danışmanı: Doç. Dr. Özlem Kalan
Instagram Adresi: www.instagram.com/p/CgekJtVt2J8
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Kulübü, öğrencilerinin reklamcılığa ilgisi, öğrenme isteği ve enerjisiyle doğdu. İyi bir iletişimci olmanın yanı sıra reklam konusunda da uzmanlaşmak isteyen öğrencilerimiz bir araya geldiler ve reklam derslerinde öğrendikleri teorik bilgileri uygulamaya dökmek, reklam yaratma sancılarını, beyin fırtınalarını birlikte deneyimlemek ve yeteneklerini keşfetmek için yola çıktılar. Öğrencilerimizin bu istek ve kararlılıklarıyla oluşturdukları Reklamcılık Kulübü fakültemiz ve üniversitemiz bünyesinde de bu alanda bir ilk olma özelliğini taşımaktadır. Reklamcılık Kulübü, sosyal sorumluluk çalışmaları, reklam uygulamaları tasarlamanın yanı sıra reklam sektöründen konukların ağırlandığı, atölye çalışmalarının yapıldığı etkinlikler düzenlemeyi de hedeflemektedir. Kulüp, danışman desteğiyle öğrencilerin kendi potansiyellerini keşfetmesine ve reklam sektörünün ihtiyaç duyduğu yetenekli reklamcıların yetişmesine olanak sağlamayı amaçlamaktadır.
İstanbul Üniversitesi Gazetecilik ve Yeni Medya Kulübü
Danışmanı: Prof. Dr. Uğur Gündüz
Kulüp Başkanı: Barış Tahircan Adlı
Kulübümüz, habercilik sektöründe çalışmak üzere teorik ve pratik açıdan tam donanımlı, sosyal sorumluluk sahibi, etik ilkelere bağlı nitelikli bireyler yetiştirilmesine katkı sağlamak amacıyla kurulmuştur.
Günümüzde televizyon ve internet haberciliğinin de kapsamına alan gazetecilik kapsamını genişletmiştir. Bizim hedefimiz bu mesleğe katılacak bireyleri, kendilerine ve kurumlarına avantaj sağlayacak uzmanlık, beceri ve birikim yanında, hedef kitlelerin ufkunu açacak geniş teorik ve kültürel bir vizyona sahip olmasını sağlamaktır.
Bu kapsamda kulübümüzün öğrencilere kazandırılmasına yardımcı olacağı bazı kazanımlar şunlardır:
- Geleneksel ve dijital gazetecilik için içerik üretebilen üretilen içeriği uygun formatlarda tasarlayabilen ve yayımlayabilen
- Dijital medyanın etkileşimi ve katılımcı özelliklerini kullanabilen
- İnternetin sağladığı olanakları gazetecilik pratiklerinde kullanabilen
- Medya okuryazarı niteliklerine sahip
- Gazetecilik mesleğinin etik değerlerine uygun davranan
- Gazeteciliğin toplumsal gelişmedeki olumlu rolünü kavrayan
- Hızlı dönüşümlere ayak uydurabilen
Bu hedeflere ilerlerken kullanacağımız yöntemimiz çok çalışkan olmaktır.
Sosyal Sorumluluk Projeleri Kulübü
Danışmanı: Arş. Gör. Zeynep Ekin Bal
Kulüp Başkanı: Rabia Kabul
Kulüp Misyonu
Dezavantajlı gruplara yönelik toplumsal duyarlılığı arttırmak, farkındalık oluşturmak ve dayanışmayı desteklemek amacıyla İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencileri, öğretim üyeleri, çalışanlarının kurum ve kuruluşlarla yapacakları işbirliği ve gerçekleştireceği projeler yoluyla toplumsal konularda gerçekleştirilecek sosyal sorumluluk projeleri ile kazanımlar elde etmek
Planlanan Atölyeler
İlkokul düzeyinde engelli öğrenciler için Görsel Sanatlar ve Fotoğraf Çekme Atölyesi
Sorumlu: Rabia Kabul ve Kaan Çakıcı
İletişim Fakültesi öğrencilerimizden oluşan kulüp üyelerinin ortak bir çalışmayı benimseyebilmesi amacıyla yakın pilot ilkokul Vezneciler İşitme Engelliler İlkokulu ve Fort Otosan ilkokulunun araştırılarak hem engelli öğrencilerimiz için farkındalık yaratma amaçlı Görsel Sanatlar ve Fotoğraf Çekme atölyesinin Fotoğraf ve Dijital İletişim Kulüplerinin fiili ortaklılığıyla düzenlenmesi planlanmaktadır.
Masal Atölyesi – Masallar Eşliğinde Pedagojik Değerlendirme
İlkyardım Atölyesi
İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Veterinerlik Fakültesi ile Sokak Hayvanlarını Kapsamak Üzere Yapılacak Kısırlaştırma ve Aşı Kapsamında Sağlık ve Besleme Atölyeleri
Kulüp çalışmaları kapsamında TÜBİTAK ve BAP engellilik araştırmaları fonlarının araştırılacaktır.
Düzenlenen etkinliklere ilişkin bilgiler İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi ile Sosyal Sorumluluk Projeleri Kulübü kurumsal sosyal medya hesaplarında paylaşılmaktadır.